Mulla on riittänyt viime aikoina kaikenlaista stressinpoikasta joten terapiaakin piti jatkaa. Sain suuret kukkaleikkurini lainasta takaisin ja päätin kokeilla pionihässäköitä niilläkin. Niitä syntyikin sitten aikamoinen kasa.

1493292.jpg

Koska edelleen kyse oli mielenterveysprojektista mulla ei ole kertakaikkiaan minkäänlaista tarvetta näille. Taidan lykätä Mammalle kransseihin laitettaviksi nuo.

Kukkien teko on siitä kivaa että sitä voi harrastaa telkkaria katsellessa nojatuolissa löhöillen. Suuri ikean tarjotin vaan syliin ja siihen kaikki tarpeellinen. Seuraa ei-niin-ekologinen askarteluvinkki: nuo Lidlin muoviset kertakäyttölautaset ovat ihania. Käytän niitä värien sekoitukseen ja kaikenlaisten pikkuhilperrysten kuten kukkaleikkeiden alustana ja reunassa olevassa kourussa liima on kätevästi saatavilla.

Tässä on mun kukkatehdas:

1493287.jpg

Keskustaksi laitoin tällä kertaa tuollaisia vähän suurempia Tiimarin heteitä joihin liimasin ensin kultahiekkaa päälle. Nuo isot heteet ovat siitä kivoja että niissä on rautalanka sisällä joten ne menevät helposti läpi kukkiin pistelemistäni rei'istä.

1493290.jpg

Ainiin, joku taisi kaivata leikkuri-infoa. Olen tilannut omat leikkurini Finnstamperilta, ja nuo ihan pienimmät  kukkaset on leikelty tuolla pikkiriikkisellä vaaleankeltaisella leikkurilla. Tuota leikkuria en ole muualla nähnyt ja se on pienin daisykukka jonka olen löytänyt,  halkaisijaltaan 10mm. Nuo kahvalliset leikkurit ovat tosi mukavia käyttää, oranssin kukan koko on 15mm ja vihreän 25mm. Noille lumihiutaleille en ole vielä keksinyt mitään järkevää käyttöä joten vinkkejä saa antaa.

1493390.jpg